2013. május 18., szombat

Azéntoptizem - Eurovízió 2013

Azok népes táborába tartozom én is, akik Wolf Kati óta nézik az Eurovíziót. De azóta elég becsületesen végigkövetek, végigizgulok mindent, elvétve szavazok is, mondhatni rajongó lettem. Igen, tudom, hogy ennek az egésznek semmi értelme és jelentősége, mégis jó érzés, amikor meglátom a képernyőn, hogy Hungary, magyar előadók jelennek meg a színpadon és én végig táncolom, énekeklem, üvöltözöm a dalt és még egy-két könnycsepp is legördül az arcomon a döntőbe jutottak bejelentésekor. A döntőben pedig végigcsinálom ugyanezt, és amikor a végén kiderül, hogy majdnem utolsók lettünk, akkor twitteren a többi emberrel szétoltjuk a versenyt és ploitizálunk meg miegyebek. Egyszóval, jó kis kovácsoló erő ez a dalverseny. Idén különösen sok időm volt tanulmányozni az induló dalokat, tekintve, hogy már majdnem egy hete beteg vagyok. Rengeteget dúdolgattam őket két köhögés közepette, némelyik dal igazán a szívemhez nőtt, így nehéz volt kiválasztanom a 10 kedvencemet, de íme: 

Annyi lassú dal van idén, hogy megőszül az ember miközben ezeket hallgatja, természetesen pont egymás után. Nekem mégis nehéz volt kiválasztanom a kedvenc női balladámat, mert az észt és a moldáv dal is nagyon tetszett. Végül mégis valamiért Bonnie dalát ítéltem meg jobbnak.

Úgy vagyok a francia nyelvvel, hogy egyszer utálom, máskor pedig közel állok hozzá, hogy beiratkozzam egy nyelvtanfolyamra. Most a tanfolyamon gondolkodom erősen. Első hallásra nagyon megtetszett ez a dal, és az angol dalszöveg elolvasása előtt is sejtettem, hogy miről szól. Olyan kis pimasz, szemtelen. Szeretem.

Ezt a dalt már régebben meghallgattam és az első reakcióm egy erőteljes WTF?! volt. Viszont mióta a második elődöntőben hallottam és láttam a mini színházat hozzá... Katy Perry feeling meg minden, de ez egy dalverseny és a Marry Me rohadt fülbemászó. Úgyhogy DING-DONG! 

Mindenkinek Gianluca kinézetű háziorvost kívánok, bár ez a dal számomra annyira feel good, hogy amikor hallgatom egyszer sem köhögök közben, esküszüm. Pedig azért 3 perc az 3 perc... Ez a dal is egy kis kakukktojás a mezőnyben és nem tudom, hogy miért voltunk megijedve, hogy nem jut tovább, Szerintem top10 lesz... 

Első látásra, hallásra egy szőke Loreen-nek és egy wanna be Euphoria dalnak tűnt, de végül is kevésbé irritáló, sőt még szerintem szeretem is, mert ez sem megy ki a fejemből. 

Annyira 2013 popja ez a dal, hogy még mindig ki vagyok akadva rajta, hogy nem jutott tovább a drága Natália. Ez az egyetlen dal az én kis top tizemben, ami nem jutott a döntőbe. Szégyelje magát mindenki, aki nem szavazott rá! Egyáltalán nem erőltetett, a dalszöveg is jobb a legtöbb dalénál és Natália meg nagyon jó énekesnő és cuki. Kiakadás befejezve.

Éppen hogy csak lemaradt a dobogóról Margaret, aki ha felmegy a színpadra egyszerűen muszáj őt figyelni. Kicsit Janicsák Veca Új generációjához tudnom hasonlítani a dalt, mert szerintem nehéz "megérteni", nem feltétlenül marad meg első hallásra az emberben, de nálam betalált. 

Ez egy felkavaró dal, nem akar megfelelni, nem akar tetszeni, de mégis sokaknak tetszik. A dalszöveget külön kiemelném, Anouk meg egy annyira egyszerű, elbűvölő nő. Több ilyen dal kellene, mint az övé. Azt zárójelben megjegyzem, hogy a klip nem tudom miért lett egy hatalmas Black Swan koppintás... 

Kompromisszumos megoldás miatt lemaradt a dobogó legfelső fokáról a legszexibb görög énekesünk és bandája + Csukás István görög megfelelője. És már csak a címe miatt is sok pontot kell hogy kapjanak tőlünk a fiúk. Igazi bulizós szám, amiért sóvárogni fog ma mindenki. Bár a döntőben elég jól el lettek osztva a dalok. Lehet, hogy elalszol 5-10 percre, de a Koza Mostra majd felébreszt.

Nem biztos, hogy ez az, amire mindenki számított, de szeretek meglepetést okozni. Az egyetlen dal, amin igazán elérzékenyültem már első hallásra, úgyhogy június 15-én költözöm Izlandra. Legalább ott nincs ilyen meleg. Eythor Ingi az egyik legjobb énekes és legőszintébb előadó idén (az utóbbi egyébként a mi ByeAlexünkre is igaz), a dala pedig a szívemig hatolt./Könnycsepp legördül.../ Egyébként az az angol címe, hogy I'm alive.
És igen, egyetlenegy szavazatott engedhetek meg magamnak, úgyhogy azért nyomta le a görögöket, mert ők fognak eleget kapni tőlünk is meg másoktól is, kell a támogatás. Remélem Izland meghálálja majd nekünk...

Citromdíjat is szeretnék osztani, ami ugyanakkora szeretetet takar, mert bizony ezeket a dalokat szerintem többször hallgattam meg, mint a pontozottakat és boldogságot is hoztak, nem keveset. Nézzétek meg Románia, Montenegró és Macedónia produkcióit is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése