2014. október 31., péntek

Új polclakók - 2014 október

Gondoltam én is csatlakozom a hónap végén számvetést tartók népes táborába és mostantól mindig megszemlélem az új könyveket a polcomon. Ami sokszor valóban játék vagy inkább hitetlenkedés a hatalmas számokkal, az most nálam csodálkozás volt a számok, vagyis a könyvek hiánya miatt. (Ez persze nem valódi hiány, mert az új könyveket már a nappaliban tárolom egy szekrény tetején, a szobámban elfogyott a hely.) Októberben két könyvet vettem, akárhogy is számolom összesen nem több mint 100 forintért. A szépségeket, amelyekről lentebb írok egy kicsit bővebben, a szolnoki könyvtárból fogadtam örökbe, ahol most már rendszeresen lehet venni fillérekért kiselejtezett (jajj de csúnya ez a szó) könyveket. Szóval ebből a szempontból hiperbüszke vagyok magamra. Igyekszem ezt tartani novemberben is, bár már van egy előjegyzésem az új Sarah Dessen könyvre, de azon kívül könyvstop van, hogy aztán jöhessen a december... :D

Az egyik könyv, amit vettem Borisz Pilnyak Meztelen év című regényféléje. Tolsztojtól kezdve (vagy lehet már kicsit Puskintól) és most már Bulgakovon túl nagyon szimpatizálok az orosz irodalommal vagy magával a történelemmel, ottani élettel, témákkal, így ennek a könyvnek velem kellett jönnie. 1979-es kiadás, az író legismertebb műve, de a Molyon eddig csak egy csillagozása van. Remélem én leszek a második. És hogy miről szól? 
Fülszöveg: Borisz Pilnyak legismertebb műve, a Meztelen év oroszul először 1921-ben jelent meg. Azóta újra és újra kiadják a világ különböző nyelvein és tájain, s újraolvasva kutatják Pilnyak írásművészetének titkait, elismerik, vagy több-kevesebb tárgyilagossággal éppen vitatják e különös felépítésű regény értékeit. 
A Meztelen év freskója: négy egymás követő évszak; Ordinyin város és környéke; kupecek, katonák, művészek, papok, hercegek, parasztok, monarchisták, bolsevikok – a forradalom hétköznapjai. A Meztelen év témája Pilnyak szavaival: „Oroszország. Forradalom. Hóvihar.” 

A másik könyv pedig Szinnyei Júlia családregénye a Hosszú fiatalság. 1970-es kiadás, olyan igazi könyv illata van. Belepillantva úgy éreztem Fábián Janka elődjét olvasom, Janka könyveit pedig a maguk nemében szeretem nagyon. 


A többiek új polclakói: 


4 megjegyzés:

  1. Üdv a klubban! Be is linkeltelek, csak még nem publikáltam a posztot, majd holnap.
    A könyvtárban nálunk is van ilyen polc, 1-2x ránéztem, de eddig semmit nem találtam rajtuk, na majd legközelebb! (Nálam könyvtárstop van most épp, de azért biztos megyek még arrafelé.) :)
    Nagyon szép ez a madaras sablon, vagy mondtam már?:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a linkelést és a sablon is köszöni a dicséretet. :D
    Húúú hát én szerintem múlt hónapban vagy 4-szer voltam könyvtárban, ha már nem vettem annyi könyvet. Most vettem én is először ott könyveket, mert őszintén szólva nem szeretek olyat venni, amiről még nem hallottam/olvastam.

    VálaszTörlés
  3. Akkor a Te hónapod is visszafogott volt könyvbeszerzés szempontjából. Na de igen, jön majd a december... :-DDDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen,a december a legjobb hónap ilyen szempontból :D

      Törlés