2014. november 1., szombat

Őszi diós süti liszt nélkül, szilvás-joghurtos öntettel

Rég volt már sütis poszt a blogon, pedig én az az ember vagyok, aki ha hétvégenként nem süt valamit, akkor utána a következő héten rosszul érzi magát. Nálam a sütés egyfajta feszültséglevezetés, nem csak azért csinálom, mert valami édességet kívánok. A sütés olyan, mint egy doboz nyugtató, a sütés önkifejezés. Sütni jóóóó! Már csak a főzést is ebbe a státuszba kellene helyezni és akkor álomfeleség leszek. :D

Tegnap egy hiperegyszerű, lisztmentes, egészséges sütit készítettem. Az eredeti receptet ITT találjátok. Mivel mi eritritet nem tartunk itthon, így helyette nyírfacukrot használtam, de nyugodtan használhattok sima cukrot is. És valamilyen hihetetlen módon málna sem volt itthon, így helyette egy fahéjas-mézes-szilvás öntetet készítettem. Szerintem isteni lett ezzel is és így legalább  kicsit ősziesebb ízvilágú.


Hozzávalók
16 dkg darált dió
16 dkg zabpehely
6 ek nyírfacukor (xilit)
1 tojás
2 ek natúr joghurt
1 dl tej
1 csipet só
fél csomag sütőpor
1 kk fahéj

Az öntethez
1 kis pohár natúr joghurt
4 db szilva
fahéj és méz ízlés szerint

A sütihez előbb összekeverjük a száraz hozzávalókat, majd hozzáadjuk a többi a hozzávalót is. Jól elkeverjük az így kapott masszát. Egy formát vagy tepsit sütőpapírral kibélelünk, beletöltjük a masszát és 180 fokon kb. 20 perc alatt készre sütjük. Én 3 kisebb formában sütöttem, ahogy a képen is látszik.

Az öntethez a szilvát kis darabokra vágjuk, hozzáadjuk a joghurthoz, ízlés szerint rakunk bele fahéjat és mézet. A sütihez kínáljuk.


Így liszt nélkül nem kelt akkora bűntudatot az emberben, de mégis nagyon finom. Én nem most készítettem ezt a sütit utoljára. :) 

2 megjegyzés:

  1. Anyukámmal megsütöttük ma délután, és isteni finom lett, köszönjük a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlik és igazán nincs mit. :)

      Törlés