2015. január 11., vasárnap

Diétás túrótorta

Gondolom így január elején, túl a karácsonyi végtelennek tűnő evészetek után, nem csak én próbálok kicsit egészségesebben étkezni, na meg az ünnepek alatt felszaladt kilóktól megszabadulni (leborulok azelőtt, aki hízás nélkül kibírja a decembert). De az édességről nem tudok lemondani, így ilyenkor igyekszem olyan sütiket csinálni, amik aztán kevesebb bűntudatot okoznak.
Ezt a  szénhidrátszegény túrótorta receptet Szafi oldalán találtam és most már szokásomhoz híven kicsit átvariáltam.

Hozzávalók:
50 dkg túró
10 ek. kókuszreszelék
3 kisebb tojás
5 ek. nyírfacukor
1 citrom reszelt héja
1/2 tk. szódabikarbóna

Tetejére:
4 ek. tejföl
1 ek. méz

A tészta hozzávalóit botmixerrel vagy turmixgépben turmixoljuk krémesre. Az így kapott masszát öntsük egy kivajazott és mivel lisztmentesek vagyunk ezért "kikókuszozott" tortaformába. (Az eredeti recept ugyan 27 centis formát ír, de én 23 centisben sütöttem és így sem lett túl magas.) Ezután 4 evőkanál tejfölt és egy evőkanál mézet összekeverünk egy kisebb tálban  és a massza tetejére kenjük. Előmelegített sütőben, 200 fokon 25-30 perc alatt készre sütjük.

Tehát pici változtatásként én nem tettem meggyet a tortába, de szerintem így is nagyon finom lett, sőt bármilyen gyümölccsel finom lenne. Nyírfacukor helyett sima cukor vagy bármilyen más édesítő is kerülhet bele ízlés szerinti mennyiségben. Az 5 evőkanálnyi az csak saját ízlésem szerinti mennyiség. Különleges ízt ad a kókusz a túrónak, de nem veszi el a jellegzetes túrós ízt. A tetejére pedig extraként került a mézes tejföl, de szerintem nagyon jól feldobta.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése