2015. január 24., szombat

Mákos-vaníliapudingos süti

Múlt hétvégén valami almás sütit szerettem volna sütni, de persze elfelejtettem almát venni, így ez a terv nem sikerült. De hétvége nálam nincs sütés nélkül, így fellapoztam a receptes füzetemet (amiben 10 receptből 9 desszertes) és megtaláltam ezt a mákos sütit. Gyors mérlegelés után, hogy a család karácsonyi bejgli után készen áll-e egy újabb mákos finomságra, végül erre esett a választásom.

Hozzávalók:

Vaníliapudinghoz:
1 cs. vaníliás pudingpor
3 dl tej
2 ek. nyírfacukor

Sütihez:
2 bögre liszt
12 dkg mák
1/2 bögre nyírfacukor
1 cs. sütőpor
3 dl olaj
3 dl tej
3 db tojás

Elkészítés:

A vaníliapudingot a 3dl tejjel és ízlés szerinti cukormennyiséggel megfőzzük. Ezzel a két evőkanálnyival, amennyit én tettem bele, nem lesz túl édes. Jó sűrű puding lesz, hagyjuk hűlni ameddig a massza hozzávalóit összekeverjük.

A sütőt előmelegítjük 180 fokra.

A mákos részhez először habosra keverjük a cukrot,az olajat és a 3 tojást. Aki úgy gondolja nyugodtan tehet bele több cukrot, vagy bármilyen más édesítőt, mert a fél bögrétől nem lesz túl édes. Ezután hozzáadjuk a lisztet, a sütőport és a mákot, majd a tejet. apránként adagolva az egészet összekeverjük. Nem túl sűrű masszát fogunk kapni.
A nagyobb tepsit kivajazunk, kilisztezünk, beleöntjük a masszát, a tetejére pedig egy kisebb kanállal ráadagoljuk a vaníliapudingot, mintha fagyit adagolnánk. 

Az előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt készre sütjük a "vaníliafoltos" sütinket.

Nálunk mindenki nagyon szereti a mákos sütiket, de ez különösen finom, mert nem túl édes, hanem igazán mákos íze van.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése