2015. március 5., csütörtök

Bookworm Book Tag

Általában csak olyan book tageket szoktam találni, ahol 10-ből kb. 2 kérdésre tudnék normális választ adni, de ezek a kérdések most nagyon tetszenek. Köszönöm a jelölést Teklának!

Emlékszel hogyan szeretted meg az olvasást?
Ez egy hosszabb folyamat volt, de az egyik legelső momentum talán 12 éves korom körül lehetett, amikor nagynénéméknél nyaraltam és Pesten bementünk egy hatalmas könyvesboltba. Addig azelőtt még nem nagyon voltam ilyen helyen és már az ámulatba ejtett, hogy bármerre néztem csak könyveket láttam. Ott kaptam egy Neveletlen Hercegnő naplója könyvet és emlékszem, hogy aznap éjszakába nyúlóan olvastam, pedig azelőtt nem kötött le úgy az olvasás. Aztán a másik fontos pont mindenképpen az volt, hogy most már lassan 5 éve  rátaláltam a Molyra.

Általában hol olvasol?
Igazából bárhol tudok olvasni, de mivel a hétköznapjaim főleg a suliba utazásból és a suliban tartózkodásról szólnak, így sokat olvasok a buszon és az iskolában, szünetekben és töltelék órákon egyaránt. Itthon, amit a család nem annyira tolerál az a közös ebéd/vacsora közbeni olvasás. De hát mit tehetnék, ha annyira tetszik egy könyv?

Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?
Sokat elkezdek aztán jegelek egy időre. Általában mindig csak egy könyvre összpontosítok. Ha egyszerre kettőt olvasok, akkor az mindig egy kötelező és amellett valami "könnyebb" olvasmány, amivel megjutalmazom magam.

Melyik a kedvenc műfajod?
Klasszikus, romantikus, fantasy. De biztos vagyok benne, hogy minden műfajon belül tudnék olyat találni, ami tetszik.

Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
Részben válaszoltam már az előbb. Nincs olyan, amit nem olvasnék, de az tény, hogy krimi, thriller, horror kategóriákban keveset, vagy szinte semmit sem olvasok. A tiniregényeket kezdem megunni így lassan 20 éves fejjel és a Szürke és társai sem izgatnak túlságosan.

Van kedvenc könyved?
Kedvenc könyvem nincs, de kedvenc könyveim viszont vannak jó sokan. Általában azokat sorolom ide, amiket többször olvastam már és/vagy változást hoztak a személyiségemben, gondolkodásmódomban.



Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
George R. R. Martin - Királyok csatája, a kicsit több mint 1000 oldalával, de lehet, hogy az Anna Karenina is felveszi vele a versenyt, nem emlékszem abból melyik kiadást olvastam először.

Milyen könyvet vettél utoljára?
Elizabeth Wurtzel - Prozac-ország

A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?
Én válaszolnám, hogy a könyvtári könyveket, csak egy baj van velük, hogy vissza kell őket vinni.

Jelenleg mit olvasol?
A jobb oldalon láthatjátok mennyi mindenbe kezdtem bele az elmúlt időben, de amit ténylegesen olvasok az Virginia Woolf-tól a Mrs. Dalloway. 

Hol veszed a könyveidet?
Ahol a legolcsóbban meg tudom az adott könyvet venni. Általában Alexandra, Libri, Bookline.

Előrendeltél már valaha könyvet?
Ha tudom, hogy mindenképpen meg szeretném majd venni az adott könyvet és az előrendeléssel általában kedvezmény is jár, akkor előrendelem. 

Hány könyvet veszel havonta?
Pár darabot. Azokban a hónapokban, amikor szülinapom/névnapom/karácsony van, akkor persze mindig több.

Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Jelenleg nincs nagyon lehetőségem antikváriumba járni, de ha szeptembertől pesti lány leszek, akkor ez változni fog.

Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveket?
A szobámban lévő könyvespolcokon valamilyen szinten tematikusan vannak a könyvek, így ott vegyesen van elolvasott és még nem olvasott. De a nappaliban kialakított ideiglenes könyvespolcomra csak gyűlnek és gyűlnek az újak.

Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Próbálok optimista lenni és azt hinni, hogy persze, egyszer sikerülni fog. De vannak könyvek, amikről tudom, hogy soha nem fogom őket elolvasni.


Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, hogy soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
Otthagyom őket a helyükön?

Adományoztál már könyvet?
Igen. Egy karácsonyi ajándékozás keretén belül küldtem könyveket egy családnak.

Volt már könyvstopod?
Igen, most év elején és kb. 1 hétig tartott.

Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Ha anya kérdezné, akkor hevesen bólogatnék, hogy "igen-igen, ez már túl sok", de nektek elárulom, hogy szerintem nem létezik olyan, hogy túl sok könyv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése