2016. június 28., kedd

Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten

Nem mindig hiszek a tömeg ízlésében, de most örülök, hogy hallgattam a sok dicsérőre és én is elolvastam a Leányrablást Budapestent.

A milleniumi ünnepségek közepette nyoma vész Hangay Emmának, egy marosvásárhelyi könyvekereskedő nagyobbik leányának. Négy évvel később azonban titokzatos levél érkezik a lánytól, akinek az ügyét azóta már lezárták. A kisebbik leány, Mili útrakel a fővárosba, hogy megkeresse eltűnt nővérét, ezzel pedig felhívja magára a figyelmet és többé már ő sincs biztonságban. Egy nem hivatásos, de annál tehetségesevv detektív, Ambrózy báró siet Mili segítségére a rejtélyek kibogozásában, miközben arra is fény derül, hogy mi történt Emmával az eltűnése után.



Engem már magával a helyszínnel és a korszakkal megvett magának az író. A Millenium idejéről, Budapest virágzásáról imádok olvasni. Fábián Janka Emma-trilógiáját is ezért szerettem nagyon, bár az egy romantikusabb. intrikákkal teli történet. Talán a borító nem erről árulkodik, de a Leányrablás Budapesten nem egy cukormázas, romantikus regény némi izgalmas krimi szállal, hanem egy nagyon jól kidolgozott, sokszor borzongató történet, amelybe csak néha vegyül egy-két aranyos pillanat.
Mindkét lányt azonnal a szívébe zárja az ember, bátorságuk és rátermettségük miatt. Emmában közben ott van a báj, Miliben pedig az intelligencia, ami olykor szórakoztató tudálékosságban jelenik meg. Az összes többi szereplő is nagyon különlegesre sikerült. Mindenkinek van valamilyen csak rá jellemző személyiségvonása vagy szokása. A legjobban mégis a bárót kedveltem meg és szerintem ezzel még sokan vannak így. Ő egyszerre jó és rossz, közvetlen és kimért, rengeteg titkot rejteget, miközben ő is folyamatosan a titkok nyomában van. Milivel szerintem kicsit olyan párost alkotnak, mint Elizabeth Bennet és Mr. Darcy a Büszkeség és Balítéletben, valószínűleg ezért is imádom őket annyira.
A történethez az adja a pluszt, hogy megtörtént eseményeken alapul és rengeteg valóban létezett személy megjelenik benne. Úgy érzem rengeteg munka van benne, elképesztően alapos a rgényben minden. Egyszerűen csak beszippant és nem ereszt. Nagyon áhítozom a folytatásért, de a következő hónapban könyvstop van nálam, úgyhogy muszáj augusztusig kitartanom.
Nektek viszont nagyon ajánlom, ha valami különleges krimire vágytok a Millenium és a századforduló idején.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése