2016. augusztus 12., péntek

Három nyári olvasmányról

Szokás szerint nem tudom tartani a lépést olvasás-ajánló téren, de az elmúlt időszakban olvastam három olyan könyvet, amelyek mellett nem tudok elmenni szó nélkül. Egy poszt, három könyv.

Jessica Brockmole: Levelek Skye szigetéről
A háború hirtelen döntésekre készteti embert. Ez a levélregény két háború, két szerelem, múlt és jelen története. Én nagyon nagy reményekkel vágtam neki a Readthon folyamán, mert mindenki dicséri, de egy kicsit többet vártam tőle. Nagy részben szerelmes regény egy kis történelemmel és kalanddal fűszerezve, de valahogy nekem megmaradt a szórakoztató romantikus kategóriában. Mégis egy nap alatt sikerült elolvasnom, mert akartam az egyébként előrejelezhető végkifejlettet. A legjobban a skót hangulat miatt szerettem. Lehűtött abban a nagy melegben.



Rene Denfeld: Az elvarázsoltak
Szintén a Readthon alatt olvastam ez a különleges regényt, amely egy börtönben játszódik, ahol halálraítéltek is élnek. Úgy érzem, hogy ennél a történetnél nem voltak hiába a jó értékelések. A szerző a szavaival olyan varázslatos helyet teremtett abból a szörnyű világból, hogy végig csak ámuldoztam és végig benne éltem. Elborzasztott, ezáltal felnyitotta a szememet újra és rávilágított arra, hogy a halálsoron is ugyanolyan emberek élnek. Nehéz olvasmány volt. Nehéz olvasni, nehéz megérteni, de szerintem nagyon megéri.



Clara Bensen: Poggyász nélkül
A múlt hónapban vettem meg ezt a nagyon várt könyvet és stílusosan a nyaralás alatt el is olvastam. "Minimalista mese szerelemről és barangolásról" - ígéri az alcím, ami tényleg nagyon ígéretesnek is tűnt számomra, de végül már túl minimalista lett. Szerintem a szerző csak belekapott mindenbe, nem adott részletes képet sem a szerelmükről, sem az utazásról, főleg nem arról, hogy hogyan szokta meg a poggyász nélküli életet. Szokás szerint csak úgy megtörtént. Egyedül a történelmi és irodalmi adalékokat tudtam értékelni.
Sokaknál olvastam, hogy levált a borító a könyvről. Nekem sem volt szerencsém, mire végeztem vele, addigra teljesen lejött, de már az első kinyitáskor is látszott, hogy nincsen jól odaillesztve és ragasztva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése