2017. január 9., hétfő

Könyves zárás - 2016 December

A szokásosnál kicsit később, de itt van a múlt havi zárás is. A decemberem nagyon változatosra, olvasósra sikeredett, olyan igazi vizsgaidőszakos maratoni olvasásokat lenyomtam, és ahogy az lenni szokott, beszerzésekben sem volt hiány.

Olvasások

Anthony Capella: A kávék költője
A tizedek vcs-s könyvem volt és sajnos jó sokáig húztam az olvasását, mert valahogy soha nem volt hozzá hangulatom. Kicsit mást, valami komolyabbat vártam tőle, de egy kalandos, szerelmes, laza sztorinak tökéletes. Kicsit A lélek botanikájára emlékeztetett a sok utazás és énkeresés miatt.

Úgy vágtam bele, hogy nem ismertem jól a sztorit, vagyis nem olvastam a Lányom nélkül sohát, de talán pont ezért nagyon mély benyomást tett rám és a szerzővel erősen szimpatizálok.

Egy romantikus, egyszerű történetnek tűnik, de nagyon fontos dolgokra hívja fel a figyelmet. Minden lánynak, nőnek el kellene olvasnia.

A december és egyben az év egyik top olvasmány volt számomra, amellett, hogy vcs-s könyv is. A vizsgák után bedarálom a következő két részt is. Bár tartanánk már ott.

Szintén nagyon jó élmény volt olvasni és ezt is az év egyik kedvencévé választottam. Tipikus tiniregény lenne, de így az önértékelési problémákkal, a testképzavarokkal nagyon ütős történet.

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság
A Nők lapjában mindig elolvasom az írásait, így ideje volt már egy könyvnek is. Azt szeretem a bácsiban, hogy nem akar megmondó ember lenni, de valahogy mégis annyira bölcs, hogy nem lehet nem adni a szavára.

Charles Dickens: Karácsonyi ének
Most először olvastam magyarul és nem rövidítetten, de mindenhogy nagyon szeretem. Szerintem nagyon jól megalapozza a hangulatot az adventhez és a karácsonyhoz, és soha nem fog elévülni az üzenete.

Beszerzések
A képen a karácsonyi kupacom látható, a többi könyv pedig reci és saját rendelés. A december még jól meghúzta az éves beszerzések számát, de 2017-ben nagyon szeretném őket visszaszorítani, legalább csak annyira, hogy kb. annyi legyen a beszerzés, mint az olvasmányok száma.


Szepes Mária: Raguel hét tanítványa
Szepes Mária: A vörös orszlán
Helen Macdonald: H, mint héja
Oliver Sacks: A férfi, aki kalapnak nézte a feleségét
Szendi Gábor: A férfi hanyatlása és bukása
Szabó Magda: Az őz
Hendrik Groen: Lesz ez még így se

Lao-ce: Tao Te King
Vekerdi József (szerk.): Buddha beszédei
Boris Vian: Tajtékos napok
Elizabeth Gilbert: Ízek, imák, szerelmek
V. Kiss Orsolya: A herceg fekete lovon érkezett
Julie Murphy: Dumplin' - Így kerek az élet


A többiek zárós posztjai: Dóri, Katacita, Tekla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése