2016. május 4., szerda

Könyves Zárás - Április

Az április elég gyenge volt az előző hónapokhoz képest mind az elolvasott könyvek, mind a vásárolt könyvek számában. Az előbbit nagyon sajnálom, az utóbbi miatt viszont büszke vagyok, mert szerettem volna egy picit megálljt parancsolni magamnak.
Az elmúlt hónapban a bejegyzések száma is eléggé lecsökkent, ennek az az oka, hogy végre elkezdtem tanulni, így kevesebb időm van olvasni. Ez még az elkövetkező másfél hónapban így lesz, de néha-néha igyekszem egyet posztolni, mert azért azt nem bírom ki, hogy csak szakirodalmat olvassak. Ha szeretnétek némi könyves kontentet vagy érdekel, hogy mi történik velem, akkor ajánlom a blog Facebook oldalát vagy az Instagram profilomat. De most nézzük is az áprilisi könyves zárást.

Olvasások

Tóth Krisztina: Akvárium
Márciusban volt egy olyan késztetésem, hogy kortárs magyar írók könyveit kölcsönözzem ki a könytárból, így az Akvárium mellett velem jött még egy Háy János könyv is. A nyáron szeretném folytatni ezt a missziómat, de egyelőre csak Tóth Krisztinával sikerült megismerkednem. Eddig csak rövid novellákat olvastam tőle, de az Akvárium után úgy érzem, hogy nagyon egy hulláhosszon vagyunk, úgyhogy nem ez volt az utolsó könyvem tőle.

Szerb Antal: A Pendragon legenda
Az idén vettem meg zsebkönyvként A Pendragon legendát, pedig már ezer éve el szerettem volna olvasni. Az Utas és holdvilág után kíváncsi voltam az író más könyvére is. Tudtam, hogy merőben más lesz, de ezt is nagyon élveztem, volt, hogy hangosan felkacagtam rajta a metrón. Ha valaki éppen paródia jellegű misztikus krimire vágyik, akkor nagyon ajánlom.

Szerb Antal: Utas és holdvilág
Három éve olvastam először és bár akkor még csak annyit éreztem, hogy "ebben van valami", mégis kineveztem kedvencemnek. Ez az újraolvasás után sem változott és azt hiszem még többet sikerült belőle megértenem, de az biztos, hogy még sokszor el fogom olvasni.



Beszerzések

Bár fizikailag nem tudtam jelen lenni a Könyvfesztiválon (a pénztárcámnak milyen jót is téve ezzel), de a HVG Könyvek fesztiváli akcióját azért kihasználtam és vettem két könyvet, azt hiszem 20% kedvezménnyel. Ők lennének azok.




A többiek áprilisa: Dóri Katacita

4 megjegyzés:

  1. Jó könyveket olvastál áprilisban, és a kortárs magyar szerzők megismerésére buzdítalak! Szerb Antaltól meg példát kell vennem rólad - az Utas és holdvilággal nekem meggyűlt a bajom (lehet mert hangoskönyvként hallgattam?), A Pendragon legendát is tök régóta tervezem olvasni :/
    A Mindfulness hogy tetszett?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nagyon bejött Szerb Antal. Lehet csak nem a megfelelő időben olvastad az utast. :) A Mindfulness olvasása folyamatban van. Nem egy egyben ledarálós könyv szerintem, ízlelgetem. Egyelőre annyi biztos, hogy gyönyörű minden oldala. :)

      Törlés
  2. Idén nekem is volt egy Utas és holdvilág újrázásom (nem először), szerintem ez egy olyan könyv, ami minden életszakaszban mást ad az olvasónak. :)
    A Pendragon tényleg nagyon vicces! :) A VII. Olivér is az, ha még nem olvastad, ajánlom azt is!

    Ezek a hvg könyvek érdekesnek tűnnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fel is tettem a várólistára a VII. Olivért. Mindkét hvg-s könyvbe belekezdtem és mindkettő tetszik (bár amúgy nagyon különbözőek), de most valahogy ide-oda ugrálok a könyvek között...

      Törlés